دانلودکده مهمون من باش
جهت خرید آنلاین به پست ثابت مراجعه کرده و یا بر روی لینک های مرتبط هر پست کلیک کرده تا به پست اصلی فایل هدایت شوید.
درباره وبلاگ


دانلود گزارشکارشیمی،پایان نامه، پروژه و مقالات مرتبط به رشته شیمی ،سوالات استخدامی نفت و گاز به همراه مطالب آموزنده و خواندنی
abas_rezania@yahoo.com

مدیر وبلاگ : عباس رضانیا
نویسندگان
پالایش سه گانه سقراط
سه شنبه 25 شهریور 1393

سقراط

 

در یونان باستان، سقراط به دانش زیادش مشهور و احترامی والا داشت. روزی یكی از آشنایانش، فیلسوف بزرگ را دید و گفت:سقراط، آیا می‌دانی من چه چیزی درباره دوستت شنیدم؟“سقراط جواب داد: ”یك لحظه صبر كن، قبل از اینكه چیزی به من بگویی، مایلم كه از یك آزمون كوچك بگذری. این آزمون، پالایش سه‌گانه نام دارد .

آشنای سقراط: ”پالایش سه‌گانه؟“

سقراط: ”درست است، قبل از اینكه درباره دوستم حرفی بزنی، خوب است كه چند لحظه وقت صرف كنیم و ببینیم كه چه می‌خواهی بگویی. اولین مرحله پالایش حقیقت است. آیا تو كاملا مطمئن هستی كه آنچه كه درباره دوستم می‌خواهی به من بگویی حقیقت است؟“

آشنای سقراط: ”نه، در واقع من فقط آن را شنیده‌ام و...“

سقراط: ”بسیار خوب، پس تو واقعا نمی‌دانی كه آن حقیقت دارد یا خیر. حالا بیا از مرحله دوم بگذر، مرحله پالایش خوبی. آیا آنچه كه درباره دوستم می‌خواهی به من بگویی، چیز خوبی است؟“

آشنای سقراط: ”نه، برعكس...“

سقراط: ” پس تو می‌خواهی چیز بدی را درباره او بگویی، اما مطمئن هم نیستی كه حقیقت داشته باشد. با این وجود ممكن است كه تو از آزمون عبور كنی، زیرا هنوز یك سوال دیگر باقی مانده است: مرحله پالایش سودمندی. آیا آنچه كه درباره دوستم می‌خواهی به من بگویی، برای من سودمند است؟“

آشنای سقراط: ” نه، نه حقیقتا.“

سقراط نتیجه‌گیری كرد: ”بسیار خوب، اگر آنچه كه می‌خواهی بگویی، نه حقیقت است، نه خوب است و نه سودمند، چرا اصلا می‌خواهی به من بگویی؟“


 

 





نوع مطلب : زیبا،آموزنده و خواندنی، داستان های کوتاه، 
برچسب ها : داستان زیبا، سقراط، پالایش سه گانه، دوست خوب،
لینک های مرتبط :
چگونه یک طرح تجاری تنظیم کنیم؟
چهارشنبه 19 شهریور 1393


اگر قصد دارید فعالیت جدیدی را در دنیای تجارت آغاز کنید، من از این تصمیم حمایت می کنم. اما آیا برنامه ای مشخص برای این کار در نظر گرفته اید؟ منظورم یک برنامه با حرف ب بزرگ و برجسته است. در غیر این صورت اقدام شما چیزی جز خیال پردازی بیهوده نخواهد بود.


باور کنید مساله را بیش از حد بزرگ نمی کنم. برنامه و طرح تجاری شما بانک ها و سازمان های گوناگون را وادار می کند به شما وام پرداخت کنند. درواقع با تنظیم راه کارهای مناسب موفقیت شرکت خود را تضمین می کنید و مطابق برنامه ای مشخص گام برمی دارید.

اگر با هزینه ای اندک شرکت خود را راه انداخته اید، به بسیاری ازاین رهنمودها نیازی ندارید.
اما در هر صورت باید برنامه ای طراحی کنید که خطوط کلی اهداف، هزینه های احتمالی، روش های بازاریابی و راه های گریز از مشکلات فرضی را در بر داشته باشد. این برنامه نقشه‌ عبور موفق یا انحراف از جاده در فعالیت شغلی است.

در ادامه 9 روش سودمند برای تضمین موفقیت در این راه به شما پیشنهاد می کنم:
1. تهیه خلاصه ای دقیق از اهداف مورد نظر شغلی. این خلاصه روند فعالیت شغلی شما را به اطلاع موسسات مالی و اعتباری می رساند و در واقع مهم ترین معرف شما به این مراکز است. اگر نتوانید اهمیت شغل خود را به مامور مربوطه بقبولانید کاری از پیش نمی برید. این برنامه هم چنین ابزار ارتباطی کارکنان و مشتریان احتمالی شما به عنوان پشتیبان فعالیت های شما است.

2. تاریخچه ی مختصر شرکت. تاریخچه فعالیت و نحوه پیدایش شرکت را به وضوح توضیح دهید.

3. اهداف شرکت.در چند پاراگراف کوچک اهداف بلند مدت و کوتاه مدت خود را بیان کنید: فکر می کنید درچه مدت به رشد نهایی مورد نظر خود برسید؟ مشتریان احتمالی شما چه کسانی هستند؟

4. بیوگرافی تیم مدیریت. در این مرحله باید نام و سوابق گروه مدیریت و مسئولیت های این افراد را در دسترس و اطلاع عموم قرار دهید.

5. خدمات یا تولیدات احتمالی مورد نظر شرکت. در این بخش باید به بررسی تفاوت های تولیدات شما با محصولات موجود در بازار بپردازید.

6. پاسخ بازار با تولیدات یا خدمات شرکت. به خاطر داشته باشید که شما باید موسسات مالی، کارکنان و دیگران را قانع کنید که بازار تولیدات شما رشدی فراوان خواهد داشت. برای این کار باید تحقیق کنید. اگر شرکت کوچکی را اداره می کنید باید میزان استقبال مشتریان را در شعاع بی نهایت برآورد کنید. اگر شرکت شما خدمات روی خط ارایه می کند یا شیوه تجارت کهن را با این روش درآمیخته است، باید با تبلیغ مناسب، میزان تقاضا را افزایش دهید. یک گزارش تحقیقاتی از موسسه تحقیق فورستر هزاران دلار هزینه در بر دارد. با این حال شما می توانید اطلاعات ابتدایی و پایه ای را از موتورهای جستجو و دایرکتوری ها به دست آورید.

7. برنامه ای مشخص برای بازاریابی. آیا شما چگونه حضور خود را در عرصه تجارت به اطلاع جهان تجارت می رسانید؟ آیا فقط به روش بازاریابی دهان به دهان اکتفا می کنید؟(من این روش را توصیه نمی کنم مگر آن‌که به اندازه کافی مشهور باشید) آیا در روزنامه، تلویزیون یا صفحات وب تبلیغ می کنید؟( یا در هر سه رسانه). آیا از ابزارهای بازاریابی الکترونیکی برای عضویت شرکت خود در موتورهای جستجو استفاده می کنید؟ هم چنین شما باید از همین ابتدا مشخص کنید که چه میزان بودجه برای این بخش در نظر گرفته شده است؟

8. پیش بینی 3 یا 5 ساله وضعیت مالی شرکت. این بخش در واقع برآورد مالی چند ساله و روش تحقق این پیش بینی ها است. هم چنین باید میزان وام مورد نیاز شرکت را در این قسمت ذکر کنید. صحت این برآورد موفقیت یا شکست مالی شرکت را تعیین می کند. اگر در انتخاب الگوی مناسب مالی شرکت دچار تردید هستید می توانید از کارشناسان امور مالی کمک بگیرید. این کار ارزش هزینه کردن را دارد.

9. تنظیم برنامه ای برای گریز از خطرات احتمالی. تمام شرکت های بزرگ و موفق روش هایی برای اجتناب از وضعیت خطر و نجات از آن در نظر می گیرند. در این بخش باید رشد درآمد، بازدهی، موفقیت و عدم موفقیت در بازار را در نظر بگیرید.





نوع مطلب : اصول سرپرستی و مدیریتی، 
برچسب ها : چگونه یک طرح تجاری تنظیم کنیم؟، دنیای تجارت، تضمین موفقیت، طرح تجاری، بازاریابی موفق، موفقیت در تجارت،
لینک های مرتبط :
اعتماد مشتریان خود را جلب كنید
چهارشنبه 19 شهریور 1393

اعتماد مشتریان خود را جلب كنید
افزایش اعتماد مشتریان بر عهده شما، شركت شما ، محصولات
  و فروشگاه شما است و موثرترین راه برای افزایش فروش به شمار می رود. زمانیكه مشتریان به شما اعتماد می كنند، شما می توانید قیمت بالاتری نسبت به رقبای خود به آنها پیشنهاد كنید.
    
    
    محصولات ویژه ای به آنها پیشنهاد كنید كه مدت زمان بیشتری برای تحویل نیاز دارد و مسلما آنها باز هم از شما خرید می كنند و اعتماد مشتری این قدرت را به شما می دهد. زمانی كه فروشندگان به دلیل فروش كمی كه حقشان نبوده است، تاسف می خورند، بزرگترین دلیل این است كه مشتری به فروشگاه دیگری اعتماد بیشتری دارند. این امر خبر خوبی برای شخصی است كه اجناس گرانقیمت داشته و یا فروشنده ای كه محصولات خود را با آخرین تكنولوژی های رایانه ای نمایش نمی دهد. این، بدان معناست كه برخی اوقات فروشندگانی كه اساس فروش خود را بر معیارهایی قابل اندازه گیری مانند سرعت و هزینه نمی گذارند، اغلب از روش هایی نامحسوس مانند اعتماد مشتری سفارش های زیادی برای محصولات خود می گیرند. به جای عصبانی شدن بهتر است دقیق تر عمل كرده و به پنج روش زیر توجه بیشتری داشته باشید.
    
    
    ایجاد اعتماد در شركت خود: اگر شركت شما دارای چندین گواهینامه است كه در مورد چگونگی كسب و كار شما گواهی می دهند، از آنها چندین نسخه كپی رنگی بگیرید. این گواهینامه ها را در قسمت پذیرش شركت خود به دیوار بیاویزید تا مشتریان و فروشندگان طرف قرارداد شما آنها را مشاهده كنند. این گواهینامه ها <فروشندگان خاموش> هستند.
    
    
    به عنوان مثال، اگر فروشنده سرویس سیستم های گرمایشی و تهویه مطبوع هستید، در مدت زمان ملاقات با مشتری خود، گواهی هایی از كسب و كار خود همانند گواهی HVAC و مدرك Better Business Bureau را به مشتری نشان دهید. هر سند باید در یك قاب ارزشمند قرار داشته باشد كه ارزش آن را تاحدودی برای مشتری بالاتر برد و اعتماد وی را نسبت به شما افزایش یافت.
    
    
    ایجاد اعتماد در محصولات و سرویس هایتان: نامه هایی كه یك مشتری راضی پس از خرید از شما می نویسد و گواهی نامه هایی كه دال بر تغییرات مثبت در كسب و كار شما هستند به خصوص پس از خرید مشتری از شما، همگی روشی خارق العاده برای جلب اعتماد مشتریان محسوب می شوند. این نامه ها كه از آنها به عنوان شهود  testimonial یاد می شود را قاب كرده و بر روی دیوارهای شركت خود بیاویزید. از شركت های دیگر نیز بخواهید نتایج شما را بررسی و ارزیابی كنند. زمانی كه برچسب آزمایشگاه را بر روی تجهیزات برقی می بینیم، اعتمادمان به امنیت آن افزایش می یابد. زمانی كه آمار مربوط با یك شركت را به همراه پاورقی بخش حسابداری مشاهده می كنیم، به آنها اعتماد می كنیم. فكر كردن در مورد كارهای آسان و سریع می تواند كمكی باشد برای آنكه مشتریان تان به سرعت و راحتی به شما اعتماد كنند.
    
    
    ایجاد اعتماد در خود: اعتمادی كه مشتری به شما می كند، آغاز همه چیز است. آیا وقت شناس هستید؟ چنانچه قول ساعت 9 را داده اما 9:10 سرقرار حاضر شوید، چگونه انتظار دارید مشتری به قول شما و حرف های شما اطمینان كند؟ چندان تمایلی ندارم كه این حرف را بزنم اما در تمام معاملات تجاری خود اخلاقیات را رعایت كنید. چندین سال پیش كه تجهیزات ایمنی می فروختم، یكی از مشتریان محصولی را سفارش داد و پول آن را پرداخت كرد، یك هفته بعد، آن را به وی تحویل دادم اما اختلاف این یك هفته را از مبلغ پرداختی وی كم نكردم. چندسال بعد، یكی از دوستان وی را ملاقات كردم و وی در مورد اشتباه من صحبت كرد و متوجه شدم آن مشتری با وی در این مورد صحبت كرده و اعتماد آنها در مجموع از من سلب شده بود. از این تجربیات درس گرفته و محتاط باشید بخصوص در مواردی كه مربوط به پول و قیمت محصولات مربوط می شود و توجه كنید كه مشتری در مورد بازپرداخت پول با من حرفی نزد اما با دوست خود در مورد این مساله صحبت كرد. مشتریان شما ممكن است اشتباهات شما را به رویتان نیاورند.
    
    
    ایجاد اعتماد در بازاریابی: هرگز در مورد محصولات خود دروغ نگویید و همواره به حقیقت متوسل شوید. این امر تمام بازاریابی شما را در بر می گیرد. مواد، نمایش محصولات و فروش آنها، انتشارات، تبلیغات، كارت های ویزیت و وب سایت ها. همه باور دارند كه هیچ تولیدكننده ای تمام خوبی ها را در خود یكجا ندارد. دلیلی ندارد راجع به خوبی های محصول یا خدمات خود دروغ بگویید. بسیار بهتر است نسبت به محصولات و بازار خود تسلط و احاطه داشته باشید. ایجاد اعتماد در صنعت خود: گاهی اوقات، تمامی صنایع از شهرت خوبی برخوردار نیستند. حتی اگر عملكردی قابل اعتماد در چنین صنعتی داشته باشید، فروش شما چالشی است برای جلب رضایت مشتری و اعتماد به كاری كه انجام می دهید. مقالات ارزشمندی را كه جنبه های مثبت پیشرفت را نشان می دهند، یافته و در چندین نسخه كپی كنید و در اختیار مشتریان خود قرار دهید تا براساس اطلاعات موجود در مورد شما قضاوت كنند. روش های زیادی وجود دارد كه می توانید با استفاده از آنها فروش خود را افزایش دهید. افزایش اعتماد مشتری به شركت، محصولات، بازاریابی و حتی صنعتی كه انجام می دهید یكی از بهترین و سریع ترین روش های افزایش فروش است. از فروش خود لذت ببرید





نوع مطلب : اصول سرپرستی و مدیریتی، 
برچسب ها : اعتماد مشتریان خود را جلب كنید، گواهی HVAC، مدرك Better Business Bureau، عتماد در بازاریابی، افزایش فروش، موفقیت در بازاریابی،
لینک های مرتبط :
ویژگیهای یك فروشنده موفق
چهارشنبه 19 شهریور 1393

آنچه كه فروشنده موفق را از دیگر فروشندگان متمایز می كند چیست؟
موفق ترین فروشندگان دارای ویژگیهای ذیل هستند:
1
استقامت: فروش یا كاركرد یك تجارت به پایداری زیادی نیاز دارد. موانع همچون ملزومات كار از دور نمودار می شوند و نحوه برخورد با این موانع سطح موفقیت شما را تعیین می كند. در هر عرصه ای، موفق ترین افراد كسانی هستند كه روش روبرو شدن با موانع را از قبل آموخته اند و در جستجوی راه حلهای جدید هستند.

2
فروشندگان موفق برای دستیابی به هدف جدی هستند. آنها می دانند چه می خواهند و برای دستیابی به آن نقشه می كشند و مشخص می كنند چگونه به اهدافشان دست می یابند، و هر روز بر آن مبنا پیش می رود.

3
فروشندگان زبده از كیفیت كار می‌پرسند. بهترین فروشندگان پرسشهایی از مشتریهایشان می پرسند تا كاملا مشخص شود به چه چیزی احتیاج دارند. می دانند موثرترین روش ارائه محصول یا خدمات، فهمیدن اهداف مشتریهایشان است. بدین وسیله این فرصت را درمی یابند كه درباره ویژگیها و فواید محصولات و خدماتشان كه بیشترین ارتباط را با مشتری دارد به طور موثری بحث وگفتگو كنند.

4
فروشندگان موفق گوش می دهند. اكثر فروشندگان سوالی را از مشتری می پرسند و جواب می گیرند، یا به جای اینكه منتظر جواب باشند به صحبتشان ادامه می دهند. فروشندگان ماهر می دانند اگر فرصت بدهند مشتریها هرچه لازم باشد فروشنده بداند، می گویند. این فروشندگان آموخته‌اند كه سكوت طلاست.

5
فروشندگان موفق با احساس هستند. آنها عاشق شركت خود هستند و هنگامی كه از تولیدات و خدماتشان صحبت می كنند این موضوع، سبب مباهات آنها می شود. هرچه بیشتر درپیشه خود شور و اشتیاق داشته باشید، شانس موفقیت تان بیشتر است. دلیلش واضح است وقتی به آنچه انجام می‌دهید عشق دارید در كار خود تلاش بیشتری می كنید. وقتی درباره خدمات یا محصولاتی كه عرضه می كنید شور و ذوق دارید اشتیاق و علاقه شما در هر گفتگویی می درخشد. شركت یا مشتری شما از ادامه ارائه آنچه ذوقی به آن ندارید هیچ منفعتی عایدش نمی شود.

6
فروشندگان موفق پرشور و حرارتند. آنها همیشه دارای روحیه ای مثبت هستند حتی در زمان سختیها شور و حرارتشان مسری است. آنها به ندرت از نقاط ضعف كمپانی یا تجارت صحبت می كنند. هنگامی كه با وضعیت ناخوشایندی روبرو می شوند، به جای اینكه به خود اجازه بدهند كه از پا درآیند به روی نقاط یا عناصر مثبت تمركز می كنند.

7
فروشندگان موفق مسئولیت نتایج كارشان را به عهده می گیرند. اگر در سهمیه فروش خود شكست خوردند، مسائل داخلی، كمپانی یا رقبا را مقصر نمی دانند. بلكه آگاهند كه تنها عمل خودشان است كه نتایج كارشان را تعیین می كند و آنچه كه لازم است انجام می دهند.

8
فروشندگان موفق سخت كوش اند. مردم اكثرا می خواهند موفق باشند اما برای به دست آوردن موفقیت آماده نیستند، سخت كار كنند. فروشندگان موفق منتظر نمی‌نشینند تا تجارت به طرف شان بیاید خودشان دنبال آن می روند. آنها اغلب زودتر از دیگر همكارانشان شروع به كار، كرده و دیرتر از بقیه محل كار را ترك می كنند. بیشتر تلفن می كنند، بیشتر پیگیر مشتری هستند، با مردم بیشتر گفتگو می‌كنند، و فروش بیشتری نسبت به همكارانشان دارند.
9
فروشندگان موفق بیشتر در دسترس مشتری هایشان هستند. آنها می دانند ارتباط دائمی با مشتریها به نگه داشتن آنها كمك می كند بنابراین، تماسهای متنوعی با آنها برقرار می كنند. آنها كارت تشكر، تولدت مبارك، و كارت تبریك سال نو برای مشتریها می فرستند. تلفن می كنند و زمانبندی قانونمندی جهت «دردسترس بودن» اعلام می دارند. ریزقیمتها را برای مشتری شان ارسال می دارند. پیوسته مراقبند راههای جدیدی را ایجاد كنند تا نامشان در ذهن مشتری حفظ شود.

10
فروشنده موفق بیانگر ارزش است. تجارت دنیا امروزه بیشتر از گذشته در رقابت است، و بیشتر فروشندگان فكر می‌كنند قیمت تنها عامل انگیزه خرید است. فروشندگان موفق تصدیق می كنند قیمت در هر فروشی عامل است اما به ندرت دلیل اولیه انتخاب محصول ویژه است. آنها می دانند كه یك اطلاع رسانی خوب به خریدار می تواند ایجاد ارزش كند. آنها می‌دانند با هر مشتری كه روبرو می شوند چگونه این ارزش را ایجاد كنند.





نوع مطلب : اصول سرپرستی و مدیریتی، 
برچسب ها : ویژگیهای یك فروشنده موفق، گام های موفقیت، نکات کلیدی، برنامه های فروش، اصول سرپرستی،
لینک های مرتبط :
بر خورد با بازاریابی در شركت
چهارشنبه 19 شهریور 1393

بر خورد با بازاریابی در شركت

درشرایط تجاری کنونی ، بازاریابی امری کاملا ضروری می باشد . هرچند در صورتیکه روش مناسبی برای بازاریابی انتخاب نکنید به جای مثمر ثمر بودن میتواند زیانبار باشد.با با دوری کردن از این اشتباهات رایج و معمول ، از دام های بزرگ بازاریابی دوری گزینید .

 ۱ ) نه هدفی ، نه توقع و انتظاری
بسیاری از شرکت ها در واقع نمی دانند که از بازاریابی چه می خواهند یا انتظارشان از تلاش های شبانه روزی چه می باشد . ابتدا اهدافتان را مشخص و تنظیم نمایید . دوم ، بپذیرید که بازاریابی یک مرحله است . سوم ، همواره از اینکه مراحل با اهدافتان متناسب می باشند ، اطمینان حاصل نمایید .
۲ ) عدم خرید 

مجریان ، مدیران و کارمندانی که بازاریابی را باور ندارند ، به طور جدی می توانند زیان آور باشند و تمامی مراحل را تحت الشعاع قرار دهند . خرید (‌
buy in ‌) را با روشن ساختن اهداف و مراحل عملیات بازاریابیتان بدست آورید .
۳ ) ترس
شرکت ها در برخورد با بازاریابی غالباً دچار ترسی مبهم و نامحسوس می گردند . آنها از نه خود بازاریابی، بلکه از عدم موفقیتشان در بازاریابی (که حتی آنان را از آغاز و ادامه کار باز می دارد) ، واهمه دارند . هنگامی که عملیات بازاریابیتان را راه اندازی می نمایید از اینکه بارها و بارها زمین خورده و موفق نگردید، ترسی نداشته باشید .
۴ ) عدم آموزش ؛ اگر به کارمندانتان در خصوص بازاریابی آموزش ندهید ، آنها همچنان بدگمان خواهند بود و این مسأله می تواند منجر به تحلیل کل مراحل بازاریابی گردد .
۵ ) هدر رفتن سرمایه
اجرای عملیات۵۰ دلاری که از اجزای خوبی برخوردار می باشد می تواند راه گشاتر از عملیات ۵۰۰۰۰ دلاری باشد که به صورت ضعیفی طراحی شده است . بسیاری از تکنیک های بازاریابی ” سنتی“ ، مانند تبلیغات ، نمی توانند نتایج کافی ارائه دهند تا اینکه هزینه ها را ارزیابی نماییم .حداقل دو بار در سال به ارزیابی سرمایه بازاریابیتان بپردازید .
۶ ) اتلاف وقت
خود را ملزم به این نکنید که هر هفته به گروه های شبکه ای بروید؛ اگر هیچگونه تجارتی در آن نمی بینید . تمام زمان بازاریابیتان را صرف اثبات ارزشمندی آن کنید ، تردیدی در کنار گذاشتن قسمتهایی که عمل نمی کند به خود راه ندهید .
۷ ) عدم ارتباط
اگر در باره برگزاری یک سمینار مهم به کارمندانتان اطلاعاتی نداده اید ، آن را برگزار نکنید . در تمامی مسائل و جرئیات بازاریابی ، سیاست آزادی بیان را به کار گیرید .
۸ ) عدم مسوولیت پذیری
این مسأله میتواند بدترین بزرگ ترین اشتباهی باشد که یک شرکت می تواند انجام دهد. داشتن اهداف واقع بینانه و عملکرد سریع برای کسانی که در کار بازاریابی هستند ، ضروری می باشد . در غیر این صورت شما به مرگ ” آری “ گفته اید و هیچ چیز را عملی نساخته اید .
۹ ) عدم پرداخت پاداش
عدم شناسایی و ارج نهادن به مهارت ها و تخصص های بازاریابی کارمندانتان سبب می شود محرک هایی که می بایست به کار گرفته شوند دچار لغزش گردند و نتیجه ای معکوس داشته باشند . راه های موفقیت در بازاریابی را که پایه هایی ثابت و استوار دارند ، بشناسید .
۱۰ ) عدم وجود دست نوشته
گفته اند : « هنگامی که کاری نوشته شود، انجام می پذیرد». همیشه اهداف و طرح هایتان رابنویسید و این احتمال را بدهید که هنگام نوشتن ، دید و نقطه نظر شما به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت .
اینها اشتباهات متداولی هستند که بسیاری از تجارت ها با آن مواجه می گردند . با عدم تکرار اشتباهات بازاریابی رقبای خود ، از آنان پیشی گیرید




نوع مطلب : اصول سرپرستی و مدیریتی، 
برچسب ها : بر خورد با بازاریابی در شركت، مسوولیت پذیری، هدر رفتن سرمایه،
لینک های مرتبط :
رنگ محل كسب و كار شما
چهارشنبه 19 شهریور 1393

رنگ محل كسب و كار شما

به عنوان صاحب کسب و کار چه بسا درک مشخصی از رنگ پول داشته باشید اما از رنگ کسب و کار چه تصوری دارید؟ بیاموزید که چگونه رنگ مناسب با خلق تصویری مثبت قادر است مشتری را بر خرید از شما ترغیب نماید یا بالعکس دریافت نارسایی از کسب و کار شما به وجود آورد .

علم رنگ‌ها
باور این که رنگ‌ها واجد قدرت تاثیرگذاری بر جسم و ذهن باشند اندکی دشوار به نظر می‌رسد. امروزه دانشمندان می‌دانند رنگ‌ها از توان نفوذ بر فیزیولوژی و حالت ذهنی برخوردارند. مطابق تحقیقات صورت گرفته، دگرگونی در رنگ محیط 14 کودک ناتوان سبب تغییر در میزان فشار خون و نیز تعدیل رفتارهای پرخاشگرانه آنان شده است .
علم رنگ‌ها این بار از سوی پژوشگران بازاریابی جهت تعیین نحوه کاربری این دانش برای تاثیر بر روی دریافت مشتری از کسب و کار مورد مطالعه قرار گرفته است. فحوای رنگ‌ها و کسب و کار شما فحوای رنگ‌ها بر اساس فرهنگ، گونه، نژاد و حتی سن افراد تغییر می‌کند. پس رنگها نه فقط از لحاظ انتخاب بلکه از نظر تناسب با مشتریان مورد نظر حائز اهمیت می‌باشند. به عنوان نمونه هر چند سفید در بسیاری مناطق و فرهنگ‌ها مرتبط با ازدواج بوده و حس بی‌گناهی را القاء می‌کند ولی در فرهنگ‌های شرقی مثل هندوستان بیانگر مرگ است. همچنین رنگها را می‌توان به هدف اشاره به یک فرهنگ خاص تلفیق نمود، در جهان غرب سبز و قرمز در کنار هم مربوط به کریسمس و سیاه و نارنجی‌ نشان جشن هالوین می‌باشند .
شرکت‌های بزرگ و برندهای مشهور جهان نیز از رنگ‌های معینی استفاده می‌کنند. رنگ آبی
IBM دلالت بر پایا بودن و محافظه‌کاری دارد و رنگ قهوه‌ای UPS سمبل طور عمر و اعتبار محسوب می‌شود .
بنابراین لازم است معنای رنگ‌ها را در بازاریابی کسب و کار خود در خاطر داشته باشید :


- سفید: قداست
پاکی جوانی
سفید رنگی است خنثی که می‌تواند در مد و سترون‌سازی در حرفه پزشکی دلالت بر خلوص داشته باشد .
- سیاه: قدرت
برازندگی پنهان‌کاری
سیاه می‌تواند بهترین و گران‌ترین بازارها را مورد هدف قرار دهد یا در بازاریابی میان جوانان با افزودن نوعی ابهام بر تصویرتان این گروه را جلب نماید .
- قرمز: عشق- هیجان
خطر
قرمز رنگ هشداردهنده است از قرمز برای دمیدن شور و هیجان به مارک تجاری خود بهره ببرید .
- نارنجی: طراوت
انرژی تفریح
اگر خواهان خلق فضایی سرزنده برای مشتریان می‌باشید از این رنگ غاقل نباشید .
- زرد: شادی
گرمی هوشیاری
زرد در عین داشتن حس آرامش می‌توانند نقشی مسحورکننده برای کسب و کار شما ایفا نماید .
- سبز: طبیعت
سلامتی وفور برای ایجاد تاثیر آرامش‌بخش و یا تصویری از رشد و نمو،‌ رنگ سبز گزینه مطلوبی شمرده می‌شود .
- بنفش: شکوه
تدبیر- تجلیل
شاید با افزودن پرده‌ای از رنگ بنفش به ارزش کسب و کارتان اشاره نمایید .
- آبی: صداقت
صلح اعتماد
احتمالا رنگ آبی مردمی‌ترین و بی‌طرف‌ترین رنگ‌ها در جهان می‌باشد و برای اشاره بر وفاداری مشتریان گزیده‌ای مطمئن به شمار می‌رود. همواره بر نحوه به کارگیری رنگها از لوگو گرفته تا بروشور و کارت‌های ویزیت و بعضا یونیفرم‌ها دقت و وسواس به خرج دهید. آیا رنگ‌های انتخاب شده انعکاس درستی از شخصیت و تصویر کسب و کار شما ارائه می‌دهند؟ در غیر این صورت تردیدی بر ضرورت تجدیدنظر نداشته باشید .




نوع مطلب : اصول سرپرستی و مدیریتی،  زیبا،آموزنده و خواندنی، 
برچسب ها : رنگ محل كسب و كار شما، علم رنگ‌ها، بازاریابی موفق، اصول سرپرستی،
لینک های مرتبط :


( کل صفحات : 10 )    1   2   3   4   5   6   7   ...   


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • تعداد کل پست ها :
  • تعداد بازدید امروز از وبلاگ :
  • تعداد بازدید دیروز از وبلاگ :
  • تعداد بازدید این ماه :
  • تعداد بازدید ماه قبل :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
 
 
بالای صفحه
 
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic